Roskildefiskeland 2 overnatninger

Denne fangstrapport vil løbende blive opdateret. Christian og jeg ankom ved søen omkring kl. 18 vi havde booket pladserne fra kl. 20 så vi havde lige noget tid, til at sætte bivyer op, rigge stænger til, i det hele taget gøre klar. Da klokken er 20.05 suser de første tackler ud over vandet, men på denne tur, er alt ikke som det plejer, vi skulle prøve noget nyt, så der bliver på denne tur, fisket med pellets og pop-up boilies ! Jeg havde kun lige lagt min 3. Stang ud, og var ved at samle nettet, da min stang kørte, og op kom en beluga på 15,01 kg. I løbet af aftenen havde jeg vildt mange hug, og fik 2 mindre diamanter ind, og mistede 2-3 fisk på linjebrud 😥 ( gammel mørt forfangsmateriale ) Christian fik en enkekt beluga, som er hans nye pr. På 15,67 kg. Ved midnat fik jeg endnu er godt hug, og efter en tung fight, netter christian min nye pr. På 22,04 kg. Kort efter kommer der endnu en lille diamant op. Kl. Er nu 01.40 og har haft 3 diamanter og 2 belugaer oppe 👍👍 Kl. 03.00 får jeg endnu en stor beluga, denne på 20,65 kg. Morgenen har været noget stille, nogle pillerier, men først omkring kl. 8 fik jeg igen en fisk, denne gang en fin 19,5 beluga. Herefter fulgte en 17,0 beluga, så en diamant på 9,88, og igen kort efter endnu en beluga på 11,8 Det er helt utroligt 😊 Christian kører hjem for at hente lidt pop-up og andet, og mens han er væk, kører hans ene stang, og efter en hård kamp kan jeg se en hvid på 25,4 glide i nettet. Ny pr. Generelt da jeg aldrig har fanget så stor en fisk 😊 Eftermiddagen er stille, og kun en enkelt diamant på 8,6 Kommer op og vender. Hen under aften kommer der en fin beluga på 18,7 forbi, kort tid efter vil en diamant på 8 kg. Også lige op og hilse på. PANIK Vi går i seng og omkring midnat bliver jeg vækket af et run, skynder mig ud til stangen, giver modhug og da jeg kan mærke den er på, forsøger jeg at kalde christian op, men ingen reaktion, og mens jeg står og fighter fisk, kører stang nr. 2 ..., panik ..., Giver modhug og denne fisk er nu også kroget, kalder lettere presset på christian, og heldigvis vækker jeg ham, jeg vælger at lægge stang nr. 2 og slå baitrunneren til, og fighter den første fisk ind, det er en lille 6 kg. Diamant som christian går i gang med at afkroge mens jeg kan beskæftige mig med fisk nr. 2 som heldigvis stadig er på. Da jeg første gang ser omridset af den, udbryder jeg "det er en karpe" og ganske rigtigt en flot skæller glider i nettet, da vi skal til at veje og fotografer den, kører Christians stang, og jeg bliver efterladt uden lys ( min pandelampe gik i stykker ) og en karpe jeg MEGET gerne vil ha billed af, så finder en sack frem, og den står nu til i morgen tidlig til en fotosession. Alt imens fighter christian sin fisk, og da jeg er færdig går jeg over til ham med nettet, så jeg kan hjælpe med det. Da den endelig er ved at være træt, og er på vej mod nettet, kan vi godt se at den er i den grovere udgave, og christian er sikker på at det er en ny pr. Turens pt. Største beluga lander på måtten, og vægten siger 23,35 jeg ved faktisk ikke hvem der er mest glad, for havde det noget stramt over at ha fået den store hvide på hans stang, så er super lykkelig på hans vegne over endelig at være kommet på tavlen med en stor fisk 😊 Christian kommer godt tilbage i kampen, da han lige over middag får et godt hug, og ind kommer en beluga Nr. 1 og mens vi står med den på måtten, kører stang nr. 2 og jeg må nu passe på fisk nr. 1 Da stør nr. 2 ligger i nettet, kan vi få taget billeder og vejer nr. 1 til 21,3 kg. Og da nr. 2 kommer på vægten viser den 19,6 Må sige det er hardcore at nappe to så store fisk så tæt på hinanden 👍 Min dag i dag har været præget af ... ingen fisk 😳 De første 28 timer gav 16 fisk, og fra midnat og frem til kl. 19.00 skete der intet, andet end agn skift og afprøve nye spots, men da jeg går og pakker bil, kører min stang endelig, og jeg tror at så er det turens sidste fisk, en fin beluga på 15,7 men næ nej 😊 15 min. Før lukketid forbarmer en af søens største diamanter sig, og kommer op til et fotoshoot og en tur på vægten. Det må være turens sidste fisk, en flot gullig diamant som får vægten op på 12,7 kg. Roskilde tusind tak for denne gang, vi ses helt sikkert igen 😊😊 Men nye personlige rekorder i hobetal kan christian og jeg ikke tillade os at være utilfredse ! Steen nye pr: Hvid stør 25,4 kg. Beluga stør 22,04 Christian nye pr : Beluga 23,35