Hurtig weekend tur med drengene

Her er min beretning om en helt igennem fantastisk tur for mit vedkommende med drengene i Norrefors, Ekdala i Sverige. Det hele startede da vi alle 12 mødtes fredag d. 10/03-17 i Jagt og Lystfiskerhuset i Ahlgade Roskilde. Vi kørte derfra kl 1630 og var fremme kl ca. 1800 derefter pakkede vi ud og gjorde klar til fiskeriet der begyndte imorgen. Lidt senere fik vi god mad i form at Entrecôter med det hele, ellers blev der snakket, hygget og nørdet lidt. Næste dag vågner jeg kl 0540 som den første og beslutter at smutte i "fiskeuniformen", med SG åndbare wader, Wiley X polbriller osv osv og endda termometer ;) kl 0600 står jeg nede ved shelteret som den første mens de andre sover deres halv- og helbranderter inde - Der skal jo være en der passer på dem hehe ;) Jeg riggede begge stænger til, en #7 med fyldende tip og en ny #6 jeg lige havde fået og som skulle testes for fulde gardiner (den hedder Orange Stangen xD billedet viser nok hvorfor ;) ) Jeg havde go erfaring med hvid dog nobbler her oppe i Sverige, så jeg startede ud med sådan en kl 0630. Fiskede med den i en lille times tid, men der skete intet, det andre var også så småt ved at vågne. Jeg fiskede i et ihærdigt forsøgt videre med den hvide flue, så kom der en ned og han riggede et synkende tip på og fik hurtigt en lille en, så jeg besluttede at gøre det samme. jeg gik ned til strømmen (der var to søer og en strøm) og gik et pænt stykke ned og skiftede til en ny orange flue der også skulle testes. jeg stod ved samme pool med han der havde fået en, han fik relativt hurtigt 3 fisk fra samme spot (poolen ca. 100 fra "slutpoolen") mens han afkrogede fisken, så så jeg mig muligheden samtidigt med han allerede havde 4 fisk og ikke skulle have flere og sagde der var flere. så jeg kastede min flue ind på det svære spot under grenen med mit selv opfundet kast "sidelens kast". Der skete intet de første 3 kast, men 4. kast halvt inde kunne jeg mærke et fisk i aggression overfaldt min flue, men den inhalerede den ikke ordenligt så jeg gav den 2 sek (med is i maven ) og gav tilsag og fighten kunne begynde! Efter 5 min kunne jeg lade en gudesmuk farvet hanørred med krog på 2.2 kg ca. Derefter gik jeg frem og tilbage og fik en fisk i processen. Gik så tilbage til samme spot som hvor jeg fik den første, men var overbevidst om at der ikke kunne være flere fisk i denne pool, da der var taget 5 fisk på samme spot (1x1 m ). efter 2 kast ud af det blå, føltes det lige pludselig som om min flue ramte en sten, var usikker på om det var fisk men gav ikke tilslag med der var intet på fluen så det må havde været en fisk , så kastede ud igen på samme sted, lød den synke lidt og hev ind i lange langesomme træk. BUM den samme følese/hug var der igen! Jeg gav en hurtigt tilsalg og så var der ellers bare fuldt spræl på fra start, den startede med at lave et udløb på 25-28 m og kunn ikke følge med med alt det løs line jeg havde med fik det spolet ind i en fart og fik kontrol under fighten. Men blev sgu overrasket over det udløb, det var jeg SLET ikke forberet på xD Efter 10 min kunne jeg lande en utrolig smug 3.8 kg tung fisk (Turens største og vinderfisk af den interne konkurrence hehe ;) ) I de næste 4 timer fik jeg de sidste 3 fisk i den ene sø ved siden af opdræts poolen med 10 kgs fisk ( ;), man kunne jo "komme til" at lave en bagkast, men lod værd, men skal jo følge reglerne. ) fisk mens de andre ikke gjorde (Det kan kun være pga. den flue jeg bruge, for den plusere UTROLIGT i vandet. lige før jeg selv havde løst til af hoppe i spise den xD ) Men fiskeriet døde og et par ud over mig fik en go håndfuld fisk ud over mig der fik flest og med størst gennemsnit størrelse ;) Så alt i alt godkendt flue, godkendt stang, godkendt tur osv osv MEGA fed og gennemført tur, hvor "hygger" er i højsædet (for nogle ;) ) Det er bestemt ikke min sidste tur der op! K&B ved vandet! - Simon Sieck Hansen