Tidlig morgentur i Myrup

Havde i går sagt til Kim at jeg skulle ud og plukke 1 af hans 3 kg bækørreder så det var dagens store mål. Jeg kom ned til søen som første mand kl 5. Jeg ventede lige ca 30 min til at lyset for alvor var kommet frem inden jeg startede. Startede med stangen med den nye glow variant af præsten. Jeg havde en masse dask uden at få nogle ordentlige hug. Efter ca 45 min tog jeg lige 5 kast med bombardaen og dette gav hurtigt 2 fisk og 1 mistet under fight. Begge fisk var ca 1 kg. Tænkte at jeg hellere måtte hoppe på gennemløber igen. Jeg greb stangen hvor præsten i den Limited kors model sad på. Allerede i 2 kast sad der en pæn bækørreder på ca 1 kg på. Jeg gik en tur rundt om søen og havde et par hug dog uden at få dem kroget. Efter jeg lige havde hjulpet en anden gæst med at lande en pæn brødding så jeg en pæn fisk i overfladen som jeg kastede til. Første gang ignorerede den fuldstændig løberen men den måtte have et forsøg mere og SLAM! 1 stk ca 3 kg regnbue. Jeg havde endnu ikke fundet fisken jeg så gerne ville have. Jeg kom i tanke om tidligere at ved tidligere udsætninger at der var bækørrederne glade for at opholde sig tæt ved beton kanten. Jeg gik derop og efter få kast kom der et meget hårdt og kontant hug. Fisken kom hurtigt op i overfladen og jeg kunne se at det var drømme bækørreden! Efter nogle minutters kamp kunne jeg lande den flotteste fisk jeg har fanget i en put and take. Vægten sagde 3 kg rent. Alt i alt en fantastisk tur 😊