Underlig dag, men ny PR!

Jeg startede dagen med at tage ud til Hove put and take for at se om jeg kunne få den store guldørred, men dagen spillede anderledes ud. Vi gik de første 3 timer og ventede på ejeren ville åbne butikken, så vi kunne leje en af bådene. Nu var vi så klar og sejlede ud til en plads hvor de andre 2 havde fanget før. Efter vi havde placeret os skulle der ikke mange kast til at få fisk på enden af linen, men til min overraskelse var det ikke den rigtige art som jeg var efter. Det var en gedde, som tog præsten og efter et hurtigt billede røg den retur. Efterfølgende døde det helt ud, så vi skiftede plads og imens vi fiskede her kunne jeg ane en fisk med god størrelse lidt ind af mod hjørnet. Så jeg overtalte de andre til at skifte plads en gang til. Der vi kom tæt på kunne man tydelige se at det var den store guldørred de lige havde sat ud. Den viste kun interesse hvis du kunne trække den 10-15cm foran næsen på den. Dog lykkedes det kun at placere den så godt en gang pga. vinden. Jeg ændrede taktik lidt og valgte at kaste ud til den og lade den dvale ned imens jeg havde kontakt til præsten, for på den måde vugger den fra side til side imens den synker (denne teknik har resulteret i et par guldørreder før). Og rigtigt nok i det jeg gjorde det fulgte guldørreden med og pludselige kunne jeg mærke fisk for enden af linen og jeg troede det var guldørreden, men efter 5 sekunder kunne jeg se guldørreden svømme stille og roligt væk, så jeg vidste det ikke var den. Pyt tænkte jeg for det føltes som en god fisk og jeg tænkte at det var en regnbue med god størrelse. Dog til min overraskelse, efter at havde presset den til at komme op, så vi kunne se fisken, at det var en kæmpe karpe. En karpe der havde hugget på præsten for krogen sad på munden af den. Vildt alligevel og vi var alle overrasket over synet af karpen med præsten hængende ud af munden. Efter fighten fik vi den målt i nettet og jeg kunne konstatere en ny PR på karpe på 6kg! 😁 Efterfølgende skete der intet. Det var en svær dag i Hove, men det var alligevel en godkendt debut i Hove Put and take og jeg kunne gå derfra med en ny PR! 👍 Men trangen til flex kunne godt mærkes både på mig og mine 2 kammerater, så jeg foreslog at vi tog til Sorø Fiskepark på vej hjem for at se om vi kunne overliste et par ørreder. Jeg kørte med samme setup som i igår og jeg formådede at lande 6 regnbueørreder (som røg retur) og de andre to landede en hver. God weekend og K&B! 😁🎣