Fyelmose sammen med Poul K.

Det er fredag, den 9. Marts. Jeg har aftalt med Poul Kirkegaard Kristensen, at vi skulle forsøge at fravriste Fyelmose et par ørreder. Det har været lidt sløjt, de sidste gange jeg harvede fisket der. Det var også en dag, hvor kong vinter forsøgte st bide fra sig. Jeg skulle denne dag, afsted uden Annie Jespersen, som var arbejdsramt. Det var meget tæt på, at jeg ikke var kommet afsted. På trods af, at Annie havde ryddet sned, da hun tog afsted, lå der 8 cm tung tøsne fra døren og d til vores P-plads. Det var sin sag, at få kæmpet kørestolen og grejet ud til bilen. Men det lykkedes og jeg kom afsted, så jeg var ved søen kl. 10.30, som var aftalt tid. Poul var ankommet og vi fik kigget på søen. Det var godt, st vi var de eneste, for der var ikke meget fra vand i begge søafsnittet. Vi fik igangsat fiskeriet i familiesøen og vi fiskede begge med Trawlerflåd, fisket stationær. Poul fiskede med sin Univers stang og jeg med min Pulse stang. Kort efter at vi er startet, viser en pæn ørred sin ryg i overfladen. Vi begyndte begge at fiske aktivt, men der skete ikke rigtig noget. Poul lagde sin stang, for at rigge sin Shorty 2 stang til med en røg/gul Præsten. Hans flåd begynder at bevæge sig lidt mærkeligt, for at gå under et øjeblik efter. Efter en god fight med et par udløb, kan han nette en rigtig fin ørred på 1,95 kilo. Fiskeriet er meget sløjt, der var gået 1,5 time før jeg mærkede noget. Mit flåd vaklede lidt, så lå det stille igen. Der gik et minuts tid, så gentog det hele sig igen. Jeg begynder at trække et par omgange på hjulet, ganske langsomt. Jeg kan mærke en lille smule modstand. Jeg stopper med det samme indspilningen. Flådet lå stille igen. Så begynder flådet at forsvinde ganske langsomt under overfladen. Jeg ruller stille ind, indtil jeg kan mærke modstand og jeg giver et lille modhug. Jeg har kroget en lille regnbueørred som efter netning, viste sig at veje 1.120 kilo. Poul fisker lidt med gennemløberen og jeg fortsatte med Powerbaiten, men der sker bare ingenting. Vi affisker hele det isfrie vand, men der sker bare ingenting de næste 2 timer. Pludselig er der en ørred som får adrenalinet til at strømme i årene. Den havde taget min rød/orange bait. Desværre var den en tam oplevelse. Den viste sig st veje beskedne 840 gram. Vores tid var ved at rinde ud, da Svend Erik Valbjørn kom med en ny ladning fisk. Først lukkede han en ladning ud i familiesøen, inden natursøen også fik en ladning. Der gik ikke mange minutter efter udsætningen, at Pouls flåd forsvandt lige ved iskanten. Ørreden som havde taget hans Powerbait, gav en god kamp inden den var klar til fangstnettet. Efter et par minutter glider den ind over kanten og den kan aflives. Da den kommer på vægten, stopper den på 1,720 kilo. Så var tiden og lidt til, opbrugt og vi får pakket sammen. Tak til Poul for dejlig selskab. På trods af det lidt magre resultat, havde vi en dejlig dag. Der var ikke en vind der rørte sig, så under hele turen kunne vi høre fuglene kvidre og samtidig var vi vidne til et søens svanepar gjorde deres bedste for at sikre artens beståen. Skøn tur til Fyelmose Naturfiskepark.