Fisketur

Fik fri kl.8 imorges og trods vejrudsigten lovede regn, torden og blæst måtte jeg afsted og ørsted er pt. det oplagte valg.Ørsted er pt. en af de eneste søer på sjælland der fisker godt, nok pga. vandmængden, udsætningsprogrammet og det at søerne er så åbne og derved iltes konstant af vinden.Nå men tilbage til dagens tur. Jeg ankom kl.9 og iførte mig åndbare vaders og vadejakke til trods for solen skinnede fra en næsten skyfri himmel og det var dejligt lunt. 15 min senere havde jeg fanget 4 fisk (på 6 kast) igen med en fin snitvægt, dog lidt mindre end sidst, men så absolut en bedre størrelse end normalt. da jeg havde fanget et par fisk mere begyndte en familie at brokke sig over min fangst ( jeg genudsatte fiskene) så jeg gik videre. normalt vil jeg altid hjælpe folk med at få rigget optimalt til, men den familie fik sku lov til at sejle sin egen sø..Mødte senere to knægte på 10-12 år kasper og casper (pudsigt nok ;-) og de fik lov til at kroge og fighte en fisk hver. De var godt nok lykkelige bagefter og løb alle søerne rundt og blærede sig med deres trofæ :-)Mine vaders og vadejakke kom godt nok til sin ret et par gange i løbet af de 6 timer. det ene øjeblik skinnede solen, det næste sekund var der skybrud og 15-18 m/s, det var helt åndsvagt.Nå men Ørsted kan varmt anbefales.. Fisk med bombarda/bobbelflåd og spin ind med jigs (uden bly) og små sorte montana fluer, det var opskriften idag...Mvh Casper(355)